Speerpunten

Dienstverlening burgerzaken op niveau

Dienstverlening burgerzaken op niveau

Het uitgangspunt voor dienstverlening binnen de gemeente Edam-Volendam blijft “Gewoon Goed”. Leidende principes voor dienstverlening op basis van dat uitgangspunt gelden voor de dienstverlening door de gehele organisatie.

Dienstverlening zit in ons DNA
We ontvangen mensen gastvrij en vinden het belangrijk dat zij zich welkom voelen en als professionals werken we met elkaar samen, stemmen processen en werkwijze op elkaar af om tot een gezamenlijk plan te komen.

De inwoner staat centraal
We denken mee, doen voorstellen, nemen initiatief ter verbetering met inachtneming van de eigen verantwoordelijkheid. Wij hebben daarbij aandacht voor alle leefgebieden en alle vraagstukken waar de inwoner mee worstelt. We vinden het daarbij belangrijk om behulpzaam en betrokken te zijn.

De relatie met de inwoner is zeker zo belangrijk als de inhoud
Bij ons is ‘afspraak is afspraak’ en mochten wij daar niet aan kunnen voldoen, dan communiceren wij daar tijdig over. We vinden het belangrijk om betrouwbaar te zijn.

Dienstverlening verdient maatwerk
Wij bieden digitale ondersteuning waar dat kan en persoonlijke ondersteuning is altijd mogelijk. We vinden het belangrijk om aan te sluiten op veranderende omstandigheden en behoeftes.
Voor goede dienstverlening is informatie belangrijk. De wensen en behoeften van inwoners, bedrijven, en instellingen staan centraal, maar dan moeten we inzicht verkrijgen in welke dat dan zijn. Snelheid, zo nodig maatwerk, toegankelijkheid en klantvriendelijkheid zijn begrippen die vragen om helderheid van onze inwoners wat daaronder wordt verstaan. Daar is niet één antwoord op, maar inzicht in verwachtingen van onze inwoners is essentieel om onze dienstverlening daarop af te kunnen stemmen.

Wat willen we bereiken?

Sturing op klanttevredenheid

De afgelopen jaren zijn een aantal initiatieven geïmplementeerd om de klanttevredenheid te vergroten. Veranderende behoeften kunnen aanleiding geven tot het aanpassen van huidige processen of het implementeren van nieuwe initiatieven. De komende periode willen wij daarom bereiken dat we de tools en instrumenten in huis hebben om actief te kunnen sturen op klanttevredenheid.

Wat gaan we doen?

Evalueren werken op afspraak

Wat gaan we doen?

Ontwikkelen sturingsinstrumenten

Wat gaan we doen?

Klantbeleving en verwachtingen inventariseren

Wat gaan we doen?

Dienstverleningsprocessen beschrijven en monitoren

Deze pagina is gebouwd op 01/12/2023 15:41:33 met de export van 01/12/2023 15:03:53